פרוסטטקטומיה רדיקאלית 25.10.2021

תוצאות פרוסטטקטומיה רדיקאלית בגישה רובוטית – השוואה בין גישות

השוואה בין טיפול עם צריבה לעומת חיתוך ללא שימוש בחום של גבעולים וסקולריים וצברים נוירו-וסקולריים בבלוטת הערמונית במסגרת פרוסטטקטומיה רדיקאלית בגישה רובוטית

ניתוח לכריתת בלוטת הערמונית. אילוסטרציה

במהלך ניתוח בגישה רובוטית לכריתת בלוטת הערמונית (RAAP), שימוש בצריבה חשמלית בסמוך לצברים נוירו-וסקולריים (NVBs) מוביל לעיתים קרובות לפגיעה טרמית בעצבים המחילתיים. טכניקת הצריבה המונו-פולרית שכוללת חיתוך ו״נגיעה״ מונו-פולארית הוצאה להפחתת נזק טרמי הנגרם על ידי אנרגיה ביפולארית בעת אטימת כלי הדם.

מטרת המחקר היתה לבצע השוואה בין תוצאות הפוטנטיות של שימוש בטכניקה א-טרמית (AT) לצריבה במגע (TC) לצורך ביצוע חתך רוחבי של גבעולי כלי הדם של בלוטת הערמונית (PVPs) ודיסקציה של ה-NVBs.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי ללא הקצאה אקראית להשוואה בין AT ל-TC ובו נכללו 733 גברים. 323 מהמטופלים שעברו AT היו עם גבעולים דקים, אשר התאימו לליגציה באמצעות תפרים. TC בוצעה במקרים של גבעולים אשר הוגדרו כעבים (n=230) ומסובכים לליגציה באמצעות תפירה.

במסגרת המחקר, החוקרים אספו נתונים לגבי תוצאים מבוססי דיווח מטופל, כאשר שיקום תפקוד זקפה (EF) הוגדר על סמך תשובה חיובית לשאלות ״האם הזקפה מספיקה לחדירה?״ ו״האם הנך מסופק מהזקפות?״, דירוג IIEF-5 של 15-25, ודירוג חדש של מלאות בהשוואה למצב הטרום-ניתוחי.

החוקרים מצאו כי IIEF-5 טרם הניתוח, גיל, מסת גוף (BMI) ומשקל בלוטת הערמונית ניבאו בצורה מובהקת התאוששות תפקוד זקפה. על סמך תוצאות אנליזה של רגרסיה לוגיסטית החוקרים מצאו כי IIEF-5 טרם הניתוח, גיל ו- BMI היו מנבאים מובהקים של התאוששות EF.

החוקרים סיכמו כי בעת חיתוך רוחבי של PVPs ודיסקציה של NVBs ,TC לא השפיעה על EF במידה משמעותית, בהשוואה ל-AT.

מקור:

Martin Hofmann et. al (2021) European Urology DOI: https://doi.org/10.1016/j.eururo.2021.07.005

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיתוך טרמי,  דיסקציה ללא חשמל,  תפקוד זקפה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו