מלנומה של הענביה 03.11.2021

יעילות ניבולומאב ואיפילימומאב במלנומה גרורתית של הענביה

שילוב ניבולומאב עם איפילימומאב הדגים יעילות במלנומה גרורתית של הענביה, עם תגובות עמוקות ומתמשכות

מלנומה של הענביה. אילוסטרציה

ידוע כי למלנומה גרורתית של הענביה יש שיעור הישרדות כללית נמוך וללא אפשרויות מאושרות לטיפול סיסטמי. במקביל, מחקרים על תרופות אימונותרפיות יחידות לא הראו תועלת ראויה לציון. עם זאת, קיים פוטנציאל לשיפור התגובה לטיפול כאשר משתמשים בשילוב של מספר תרופות אימונותרפיות.

החוקרים ערכו מחקר בשלב II, במסגרתו טיפלו בחולים עם מלנומה גרורתית של הענביה באמצעות שילוב של ניבולומאב ואיפילימומאב. החוקרים בחרו להכליל במחקר חולים עם כל סוג של טיפול בעבר.

הם נתנו להם ניבולומאב במינון של 1 מ"ג/ק"ג ואיפילימומאב במינון של 3 מ"ג/ק"ג, במשך ארבעה מחזורים. לאחר מכן, החולים קיבלו טיפול אחזקה עם ניבולומאב במשך עד שנתיים. הם הגדירו את התוצא העיקרי של המחקר כשיעור התגובה הכולל, כפי שנקבע על פי קריטריונים של RECIST. כמו כן, העריכו את ההישרדות ללא התקדמות של המחלה, ההישרדות הכוללת ואת תופעות הלוואי.

החוקרים הכלילו במחקר 35 חולים, כאשר רק 33 התאימו להערכה של יעילות הטיפול. הם מצאו כי שיעור התגובה הכולל היה 18%, כולל תגובה מלאה אחת מאומתת וחמש תגובות חלקיות מאומתות. כמו כן, נמצא כי משך ההישרדות החציוני ללא התקדמות המחלה היה 5.5 חודשים (רווח בר-סמך 95%: 3.4-9.5 חודשים) וההישרדות הכוללת החציונית היתה 19.1 חודשים (רווח בר-סמך 95%: 9.6 חודשים ועד אובדן למעקב). לבסוף, נמצא כי 40% מהחולים חוו תופעת לוואי כלשהי הקשורה לטיפול, בדרגה 3-4.

החוקרים הגיעו למסקנה כי טיפול המשלב ניבולומאב עם איפילימומאב מדגים יעילות במלנומה גרורתית של הענבייה, עם תגובות עמוקות ומתמשכות.

מקור:

Pelster, M. S. et al. Journal of Clinical Oncology 2021; 39(6); 599-607. DOI: 10.1200/JCO.20.00605

נושאים קשורים:  מלנומה של הענביה,  איפילימומאב,  ניבולומאב,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
03.12.2021, 12:24

1