פוליפים 15.11.2021

ההשפעה של פוליפים נזאליים על אנדוטיפ ופנוטיפ אצל מטופלים עם אסתמה

במחקר זה נמצא כי מטופלים שהיו עם אסתמה לצד פוליפים נזאליים נמצאו עם אסתמה חמורה פחות בהשוואה לאלה ללא פוליפים נזאליים

פוליפים נזאליים (NPs) נמצאים כתחלואה נלווית שכיחה לאסתמה. הבדלים מבחינת האנדוטיפ והפנוטיפ של המחלה עשויים להיות בעלי השפעה טיפולית עבור מצבים אלה של תחלואה נלווית, כולל טיפולים ביולוגיים.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את ההבדלים הפוטנציאליים בין ביו-מרקרים מסוג 2, תפקודי ריאה, ושליטה על המחלה אצל מטופלים עם אסתמה לצד NPsי(AwNPs) ואלה עם אסתמה בלבד (A).

במחקר נכללו 140 מטופלים עם אסתמה בינונית עד חמורה עם או בלי NPs בבדיקה אנדוסקופית אשר נטלו טיפול קורטיקו-סטרואידי בשאיפה במינון של 800 מיקרוגרם ומעלה ולפחות משאף קו שני אחד. הנתונים נאספו לפני תחילת טיפול ביולוגי, וכללו רמת אאוזינופילים בדם פריפרי (PBEs), פרקציית ניטרוס אוקסיד ננשף (FeNO), סטטוס אלרגיה, ספירומטריה, אוסקילומטריה באימפולסים, שאלון שליטה באסתמה, החמרות אסתמה שדרשו שימוש בקורטיקוסטרואידים פומיים, דירוג NP, ודירוג Lund-Mackay.

תוצאות המחקר הראו כי ספירת PBE ו-FeNO היו מוגברות משמעותית (p<.01), בעוד רמות אימונוגלובולינים ספציפיים וכלליים (p<.05) היו נמוכות משמעותית אצל AwNPs לעומת A. כמו כן, בדיקת FeNO הייתה עם רגישות של 81% וסגוליות 67% עבור זיהוי NPsי(p=.001). מטופלים שהיו עם AwNP נמצאו עם אסתמה חמורה פחות בהשוואה לאלה ללא NPs.

החוקרים סיכמו כי מטופלים עם אסתמה בינונית עד חמורה עם NPs היו עם רמות מוגברות של PBE ו-FeNO על אף שליטה טובה יותר באסתמה ואלרגיה כוללת וספציפית במידה מופחתת בהשוואה למטופלים שהיו ללא NPs.

מקור: 

Rory Chan et. al (2021) Annals of Allergy, Asthma & Immunology DOI: https://doi.org/10.1016/j.anai.2021.06.007

נושאים קשורים:  פוליפים,  אסתמה,  פנוטיפ,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו