סרטן מעי גס 12.12.2021

טיפול נאואדג'ובנטי במעכב PDL1 בחולים עם סרטן מעי גס MSI-H/MMRd בשלב מקומי

במחקר פאזה 2 נבחנה יעילות ובטיחות טיפול במעכב PDL1 עם/בלי מעכב COX2 בטיפול נאואדג'ובנטי בחולים עם סרטן מעי גס מקומי MSI-H/MMRd  

מעכבי בקרה חיסונית הם בעלי יעילות גבוהה בטיפול בחולים עם סרטן מעי גס MSI-H/MMRd גרורתי. תפקיד טיפול זה במחלה בשלב מקומי עדיין לא ברורה. במחקר פאזה 2 נבחנה יעילות ובטיחות טיפול במעכב PDL1 עם/בלי מעכב COX2 בטיפול נאואדג'ובנטי בחולים עם סרטן מעי גס מקומי MSI-H/MMRd.

Toripalimab הוא מעכב PDL1 שניתן בעירוי אחת לשבועיים, הנמצא בשלבי מחקר מתקדמים. (במבחן FDA כעת בתשלובת עם כימותרפיה לטיפול בסרטן נזופרינגאלי).

במחקר שנערך בסין, חולים עם גידול מעי גס או רקטום בשלב T3-4 או עם מעורבות בלוטות עברו רנדומיזציה לאחת משתי זרועות טיפול טרום ניתוחי - נאואדג'ובנטי:

Toripalimab 3 mg/kg intravenously on day 1 q2weeks, 6 cycles

Toripalimab + celecoxib 200 mg orally twice daily day 1 -14

טיפול אדג'ובנטי ב-Toripalimab עם בלי celecoxib התאפשר לפי בחירת הרופא המטפל.

מטרת המחקר הראשונית הייתה pathological complete response (pCR) בפרפרט הניתוח.

בין מאי 2019 לאפריל 2021 גויסו למחקר 34 חולים, 17 טופלו ב-Toripalimab + celecoxib ו-17 טופלו ב-Toripalimab בלבד. כל החולים השלימו את תכנית הטיפול ונותחו.

במעקב חציוני של 15 חודש כל החולים נותחו בשוליים נקיים R0.

בקרב 15 חולים (88%) בזרוע Toripalimab + celecoxib הושגה pCR

בקרב 11 חולים (65%) בזרוע Toripalimab הושגה pCR

כל החולים קיבלו טיפול אדגובנטי והם בחיים וממשיכים ומעקב.

במהלך הטיפול הנאואדג'ובנטי 59% בכל זרוע סבלו מתופעות לוואי בדרגה 1-2, ורק בחולה יחיד (שקיבל Toripalimab + celecoxib) נצפתה רעילות בדרגה 3 של עלית AST בבדיקות דם.

במהלך הטיפול האדג'ובנטי רק בחולה יחיד (שקיבל Toripalimab) נצפתה רעילות בדרגה 3 של עלית AST.

תוצאות מבטיחות אלה, כמו-גם תוצאות של מחקר קודם עליו דיווחנו, מצביעות על שיעור תגובה מלאה גבוה מאוד של גידולי מעי גס MSI-H/MMRd לטיפול טרום ניתוחי במעכבי PDL1, וזאת מבלי לגרום לרעילות משמעותית או לסיבוכים ניתוחיים. מעקב ארוך טווח יותר נדרש בכדי להגיע למסקנות לגבי תוצאי הישרדות.



נושאים קשורים:  סרטן מעי גס,  טיפול אדג'ובנטי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו