לחץ תוך עיני 13.01.2022

ערך מטרה של לחץ תוך עיני והשפעתו על החמרה במצב שדה הראייה

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה של השגת ערכי לחץ תוך עיני על החמרה במצב שדה הראייה

בדיקת לחץ תוך עיני. אילוסטרציה

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה של השגת ערכי לחץ תוך עיני (IOP) על החמרה במצב שדה הראייה (VF) באוכלוסיית מטופלים. במחקר נכללו 2,852 עיניים של 1,688 מטופלים עם אבחנה הקשורה לגלאוקומה אשר טופלו במרכז שלישוני. כל העיניים אשר נכללו היו עם לפחות 5 מבחני VF אמינים ו-5 מדידות IOP במקומות שונים כאשר לפחות IOP מטרה אחד הוגדר על ידי רופא בביקור הראשון או השני.

המשתנה התלוי העיקרי היה עקומת הסטייה הממוצעת (MD) לאורך זמן (דציבלים/שנה). המשתנה הבלתי תלוי העיקרי היה ממוצע הפרש המטרות. החוקרים השתמשו במודלים סטטיסטיים על מנת לבחון את הקשר בין עקומת ה-MD להבדל הממוצע במטרה עבור עיניים אינדיבידואליות. התוצא העיקרי שנמדד היה שינוי בעקומת MD עבור שינוי במטרה בשלבים שונים של חומרת גלאוקומה.

תוצאות המחקר הראו כי עבור כלל העיניים, עלייה של 1 מילימטר כספית בהפרש מטרה היה עם השפעה של 0.018 דציבל/שנה (רווח בר-סמך: −0.026 עד −0.011 ; P<0.05) על עקומת MD. כמו כן, החוקרים מצאו כי עיניים שהיו עם מחלה בחומרה בינונית אשר נכשלו בהשגת מטרת ה-IOP שלהם חוו את ההשפעה הגדולה ביותר, כאשר עלייה של 1 מילימטר כספית בהפרש המטרה הוביל להרעה של −0.119 דציבלים/שנה (רווח בר-סמך: −0.168 עד −0.070 ; P<0.05).

החוקרים סיכמו כי אצל חולים שהיו עם טיפול, כישלון בהשגת IOP מטרה היה קשור להחמרה מהירה יותר של מצב VF. כמו כן, עיניים שהיו עם גלאוקומה בינונית חוו את ההחמרה המשמעותית ביותר ב-VF בעקבות כישלון בהשגת IOP מטרה.

מקור:

Gabriel A. Villasana  et. al (2021) Opthalmology DOI: https://doi.org/10.1016/j.ophtha.2021.08.02

נושאים קשורים:  מחקרים,  לחץ תוך עיני,  גלאוקומה,  שדה ראייה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו