היפרגליקמיה בהריון 27.01.2022

המלצות לזיהוי וניהול מקרי היפרגליקמיה בהריון במגיפת הקורונה

גלוקוז בצום, המוגלובין מסוכרר (HbA1c) וגלוקוז רנדומלי בפלזמה עשויים להוות אלטרנטיבה לבדיקות סקר עבור סוכרת בהריון במקום מבחן העמסת גלוקוז המסורתי

נשים שעברו מספר גבוה של לידות בסיכון לסיבוכי לידה
הריון ולידה (צילום: אילוסטרציה)

מגיפת נגיף COVID-19 השפיעה על מתן שירותי הבריאות באופן כללי, כולל טיפולים סביב הלידה. היפרגליקמיה בהריון (HIP) מהווה את המצב הרפואי השכיח ביותר המופיע במהלך הריון. קיימים כיום מעט הוריות עבור רופאי משפחה בנוגע למתן טיפול אופטימלי סביב הלידה תוך מזעור הסיכון להדבקה עם COVID-19 אצל נשים בהריון.

מאמר זה בחן את השינויים הפרגמטיים בבדיקות סקר, גילויי וטיפול ב-HIP בזמן מגיפת COVID-19. המחקר כלל מאמרים אשר פורסמו עד יוני 2021 ונמצאו במאגרי נתונים רבים כולל PubMed, Medline, EMBASE ו-ScienceDirect. החוקרים חיפשו במסגרת המחקר הנחיות בקנה מידה לאומי ובינלאומי. קריטריוני החיפוש כללו מונחים לצורך שליפת מאמרים אשר תיארו HIP עם או בלי COVID-19 בין מרץ 2020 ליוני 2021.

על פי החוקרים, גלוקוז בצום, המוגלובין מסוכרר (HbA1c) וגלוקוז רנדומלי בפלזמה עשויים להוות אלטרנטיבה לבדיקות סקר עבור סוכרת בהריון (בשבועות 24-28), במקום מבחן העמסת גלוקוז המסורתי.

כמו כן, השימוש בטלה-מדיסין לניהול HIP נמצא כפעולה מומלצת. בנוסף, ניתן לתאם ביקורים בבית החולים כך שתהיה חפיפה בין ביקורים מיילדותיים וביקורים לצורך בדיקת על-קול. עוד כתבו החוקרים, כי נשים בהריון עם COVID-19 ו-HIP צריכות לקבל מענה רפואי של גורמים עם ערנות למצב האם והעובר, טיפול אופטימלי בסוכרת ותמיכה פסיכולוגית.

החוקרים סיכמו כי מחקר זה הציג אפשרויות וגישות מעשיות לרופאי משפחה, מומחי סוכרת ומומחים לגינקולוגיה ומיילדות הקשורות לבדיקות סקר ל-GDM וכן לאבחנה וניהול בזמן המגיפה.

מקור:

Priya, Gagan  et. al (2021) Journal of Family Medicine and Primary Care DOI: 10.4103/jfmpc.jfmpc_653_21

נושאים קשורים:  מיילדות,  סוכרת,  קורונה,  היפרגליקמיה בהריון,  נגיף הקורונה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
14.02.2022, 02:36

In my opinion in the near future we will offer women with hyperglycemia in pregnancies cell therapy using IsletRx