לחץ תוך עיני 25.04.2022

השפעת ניתוח קטרקט על לחץ תוך עיני

ניתוח קטרקט נמצא יעיל להפחתת לחץ תוך עיני במטופלים עם לחץ מוגבר והוריד את הצורך בשימוש בתרופות להפחתת הלחץ

בדיקת לחץ תוך עיני. אילוסטרציה

במחקר שממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת American Journal of Ophthalmology, ביקשו החוקרים לערוך ניתוח משני לנתוני המחקר הקליניMedication Group of The Ocular Hypertension Treatment Study. החוקרים ביקשו לבחון את השינוי בלחץ תוך עיני (Introcular Pressure – IOP) בתקופה בתר ניתוחית לאחר ביצוע ניתוח קטרקט. נוסף לכך, בוצעה הערכה כמותית לשימוש בתרופות המפחיתות לחץ תוך  עיני במהלכה של תקופה זו.

בקבוצת המחקר נכללו 92 מטופלים (149 עיניים) שעברו ניתוח קטרקט בעין אחת לכל הפחות ("קבוצת המנותחים"). קבוצת הביקורת כללה סך של 531 נבדקים (1,004 עיניים) שלא עברו את הניתוח. כלל הנבדקים היו חולים שאובחנו עם לחץ תוך עיני מוגבר.

"תאריך הפיצול" (התאריך אשר ממנו והלאה נרשמו נתונים לשם ביצוע ההשוואה) הוגדר כתאריך הביקור הראשון בו בוצעה אבחנה אשר הביאה בסופו של דבר לביצוע ניתוח קטרקט. בקבוצת הביקורת תאריך הפיצול הוגדר על פי הביקור ה-15 במספר.

התוצאים העיקריים אשר נבדקו כללו את ההבדל ב-IOP במדידה טרם הניתוח יחסית למדידה בתר ניתוחית והשימוש בתרופות להפחתת לחץ תוך עיני. המעקב כולו ארך 72 חודשים.

מניתוח הנתונים עלה כי לאורך תקופה של 48 חודשים של מעקב בתר ניתוחי, ניתוח קטרקט הוריד באופן מובהק את השימוש דה פקטו בתרופות (עם 0.4- שימושים תרופות בממוצע, p ≤ 0.001), וזאת בהשוואה לקבוצת הביקורת. בתאריך הפיצול, 23% מהעיניים לא הצריכו טיפול תרופתי וב-41% הופחת המינון התרופתי. ניתוח קטרקט הביא לירידה בלחץ התוך עיני (p < 0.001) אך הבדל זה הלך ופחת והיה מובהק אך ורק עד 12 חודשים מביצוע הניתוח.

תוצאות מחקר זה הדגימו כי ניתוח קטרקט במטופלים עם לחץ תוך עיני מוגבר הוריד את הצורך בשימוש בתרופות והביא לירידה זמנית ב-IOP.

מקור:

Mansberger, S. L., Gardiner, S. K., Gordon, M., Kass, M., & Ramulu, P. (2021). Cataract surgery lowers intraocular pressure and medication use in the Medication Group of the Ocular Hypertension Treatment Study. American Journal of Ophthalmology. https://doi.org/10.1016/j.ajo.2021.07.008

נושאים קשורים:  לחץ תוך עיני,  קטרקט,  ניתוח,  טיפול תרופתי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו