הגדלת ערמונית שפירה 24.05.2022

השוואה בין טכניקות איוד לטיפול בהיפרפלזיה שפירה של הערמונית

תוצאות השוואת טיפול בהיפרפלזיה שפירה של הערמונית בין שתי טכניקות: טכניקת איוד-חתך (AVIT) על ידי שימוש בלייזר ואיוד פוטו-סלקטיבי של הפרוסטטה (PVP)

מימין, הגדלה שפירה של הערמונית (BPH). צילום: שאטרסטוק

במחקר זה ביקשו החוקרים להשוות באופן פרוספקטיבי פרמטרים טרום ניתוחיים ותוצאים תפקודיים פוסט ניתוחיים בין טכניקת איוד-חתך (AVIT) על ידי שימוש בלייזר 180W-XPS Greenlight לאיוד פוטו-סלקטיבי של הפרוסטטה (PVP).

במחקר נכללו 174 מטופלים עם הגדלה שפירה של הערמונית (BPH) כאשר 86 טופלו עם PVP מסורתי ו-88 עם AVIT. החוקרים אספו נתונים הקשורים לטרום, למהלך ולתקופה שלאחר הניתוח והשוו בין שתי הקבוצות.

תוצאות המחקר הראו כי לא נמצאו הבדלים משמעותיים בהשוואה בין שתי הקבוצות מבחינת מאפיינים בסיסיים וכן לא התרחשו סיבוכים חמורים (ניקוב קופסית ותסמונת Trans Urethral Resection) במהלך הניתוחים.

כמו כן, בקבוצת ה-AVIT, צריכות האנרגיה ודחיסות האנרגיה היו גדולות יותר מאשר אלו בקבוצת ה-PVP. משך הניתוח והשימוש בלייזר היו ארוכים יותר בקבוצת ה-AVIT. בנוסף, היארעות תסמינים של גירויי לאחר ניתוח היתה גבוהה יותר בקבוצת ה-PVP.

במהלך תקופת המעקב, התוצאים התפקודיים (IPSS, QoL, נפח ערמונית ורמת PSA) בשתי הקבוצות היו עם שיפור משמעותי בהשוואה למצב הבסיסי. ההפחתה בנפח הערמונית ורמות PSA היתה משמעותית יותר בקבוצת ה-AVIT.

החוקרים סיכמו כי בהשוואה ל-PVP, שיטת AVIT היתה בטוחה ויעילה לטיפול בחולים עם BPH עם יותר אדנומה שהוסרה ויותר שיפורים של תוצאים קליניים.

מקור:

Tao et. al (2022) Urology DOI: https://doi.org/10.1016/j.urology.2022.03.034

נושאים קשורים:  הגדלת ערמונית שפירה,  ניתוח,  לייזר,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו