מגיפת הקורונה 08.06.2022

פגיעה מוסרית בעובדי מערכת הבריאות במגיפת COVID-19

כיצד השפיעו הלחץ והמתח במגיפת הקורונה על עמידותם המוסרית של עובדי מערכת הבריאות בארה"ב. מחקר חדש חזר עם התשובות

צוות רפואי במהלך מגיפת הקורונה בארה"ב. צילום: שאטרסטוק

מגיפת הקורונה היוותה גורם מתח ולחץ חסר תקדים על מערכת הבריאות בארה"ב. מצב זה שם את עובדי מערכת הבריאות בסיכון מוגבר לפגיעה מוסרית (Moral Injury – MI). עמידות מוסרית (Moral resilience – MR) הינה היכולת לשמור על יושרה או לחלופין היכולת לשחזר אותה. MR הוצע כמקור למיתון ההשפעה המזיקה של MI על עובדי מערכת הבריאות.

במחקר אשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Palliative Medicine ביקשו החוקרים להעריך את השכיחות של MI בקרב עובדי מערכת הבריאות, וזאת על מנת להעריך את הגורמים המנבאים ל-MI. נוסף לכך, ביקשו החוקרים לבחון את התפקיד של MR כווסת לתופעת MI בקרב קבוצת אנשי הרפואה.

מחקר זה הסתמך על סקרים אינטרנטיים. הסקרים כללו נושאים כדוגמת: תוצאים עצמיים, מדד Moral Injury Scale – Health Professionalי(MISS – HP), מנבאים דמוגרפיים, חלקים אשר נלקחו ממדד Rushton Moral Resilience Scaleי(RMRS) ומהאינדקס לנושאים אתיים (Ethical Concerns Index – ECI).

595 אנשי בריאות ענו על השאלונים, מתוכם 65% מטפלים בחולי COVID-19. השכיחות של MI בקרב הנבדקים עמדה על 32.4%, השכיחות הגבוהה ביותר נרשמה בקרב אחיות. קשר ישיר הודגם בין ציון גבוה יותר במרכיבי ECI לבין סימפטומים רבים יותר של MIי(P < 0.05). נוסף לכך, הודגם קשר מובהק בין MI בקרב עובדי מערכת הבריאות לבין הגורמים הבאים: ציון MR, ציון ECI, שיוך דתי וותק של 20 שנים ויותר בתחום העיסוק. MR נמצא כמקל על האפקט של שנות הותק על MI.

תוצאות מחקר זה הדגימו כי במהלך מגיפת הקורונה עובדי מערכת הבריאות חוו MI.יMR הודגם ככלי להקלה בהשפעה השלילית של MI. החוקרים קוראים לביצוע מחקרי המשך על מנת להבין כיצד לטפח MR, להפחית ECI וכיצד להבין את שאר הגורמים המערכתיים, וזאת על מנת למנוע סימפטומים של MI בקרב עובדי מערכת הבריאות בארה"ב.

מקור:

Rushton, C. H., Thomas, T. A., Antonsdottir, I. M., Nelson, K. E., Boyce, D., Vioral, A., ... & Hanson, G. C. (2022). Moral injury and moral resilience in health care workers during COVID-19 pandemic. Journal of palliative medicine, 25(5), 712-719.‏

נושאים קשורים:  מחקרים,  עובדי בריאות,  פגיעה מוסרית,  עמידות מוסרית,  Covid-19,  נגיף הקורונה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו