בנזודיאזפינים 08.08.2022

הפחתת מינוני בנזודיאזפינים במרשמים לקשישים

האם יוזמות כמו חינוך וזיהוי מטופלים יכולות להוביל להפחתת מרשמי בנזודיאזפינים לקשישים?

נטילת תרופות. אילוסטרציה

שלא כמו ברוב מרפאות הקהילה, כמות המרשמים של בנזודיאזפינים (BZD) ליוצאי צבא מבוגרים הופחתה. במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת The Annals of Family Medicine החוקרים ביקשו לזהות אסטרטגיות של מערכת הבריאות אשר קשורות להפחתה בכמות מרשמי BZD ברמת המרפאה לקשישים.

החוקרים ביצעו מחקר שכלל מרכזים רפואיים ליוצאי צבא (n=140) וריבדו מרכזים על פי ביצועים גבוהים ונמוכים בהקשר של הפחתת מינון יומי של BZD במרשמים בקרב יוצאי צבא בגילאי ≥75 אשר קיבלו טיפול ארוך טווח עם BZD. המחקר כלל ראיונות של אנשי מפתח (n=21) אשר הובילו מאמצים להפחתת השימוש ב-BZD וייצגו 11 מרכזים עם פעילות גבוהה ושישה מרכזים עם פעילות נמוכה.

תוצאות המחקר הראו כי בכל המרכזים הרפואיים, המינון היומי בתחילתה התהליך (2015) היה 1.34 מיליגרם/יום של לורזאפאם או מקביל לו. ההפחתה הממוצעת היתה בשיעור של 0.27 מיליגרם/ יום לשנה. כל המרואיינים, ללא קשר לביצועים, דיווחו על שימוש של המרכז שלהם בעיקר באסטרטגיות פאסיביות הקשורות לחינוך בנוגע למרשם מתאים של מינונים, חלופות וזיהוי של מטופלים מתאימים להפסקת טיפול. לעומת זאת, המרכזים המובילים בתחום הפחתת המרשמים תיארו ≥1 אסטרטגיות פעילות אשר כללו המלצות אינדיבידואליות, מחסומים אדמיניסטרטיביים למרשם ומדידת ביצועים לתמרץ רופאים.

החוקרים סיכמו כי יוזמות להפחתת מרשמי BZD לקשישים המוגבלות לאסטרטגיות פאסיביות, כמו חינוך וזיהוי מטופלים, עשויות להוביל להצלחה מוגבלת. כמו כן, רופאים עשויים להפיק תועלת מהמלצות נוספות, תמיכה ותמריצים לשינוי שיטת מרשם התרופות.

מקור:

Maust et. al (2022) The Annals of Family Medicine DOI: https://doi.org/10.1370/afm.2825

נושאים קשורים:  מחקרים,  בנזודיאזיפינים,  מינון,  קשישים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו