גליון 148 ביטאון האגודה הישראלית לסכרת איל

20 איל 2023 מאי במחקר שהתפרסם בספרד נמצא כי יין משפר את תגובת הגוף לאינסולין . פרופ’ חוליו ויינשטיין: “מחקר זה מצטרף למחקר שנעשה ביחידה לניהול הסוכרת בוולפסון בו נמצא כי שתיית משקאות אלכוהוליים במידה הברורה, כוסות בשבוע, עשויה למנוע את 3-4 של התפרצות המחלה” רמות גבוהות של סוכר בדם האופייניות לסוכרת עלולות להגביר את הסיכון לפתח סיבוכים 2 מסוג בריאותיים חמורים, החל מעיוורון ועד מחלת כליות, אך למרבה המזל, ניתן לשנות את הסיכון לפתח סוכרת כאשר אתה שותה יין אדום במתינות Michael ועם אוכל , טוען ד”ר מייקל מוסלי ( ), רופא בריטי שהפך לעיתונאי, מגיש Mosley וסופר, המתמחה בתוכניות הרזיה ודיאטה, והגיע בעצמו להפוגה בסוכרת שלו עם פעילות גופנית ודיאטה כולל יין אדום עם הארוחות. בין אם אתה חובב ‘ג’ין אנד טוניק’ או ‘וויסקי עם סודה’ או מעדיף כוס בירה קרה כקרח, אלכוהול נחשב על ידי רופאים, בדרך כלל, כמזיק לבריאות. אבל לדברי ד”ר מייקל מוסלי, יש חריג לכלל. יין אדום מציע כמה יתרונות בריאותיים משכנעים 2 שלמעשה מורידים את הסיכון לסוכרת מסוג - בשתייה מתונה. מחקר מספרד גם מדגיש את ההשפעות החזקות של המשקה. צוות המחקר שם לב ששתיית יין אדום יכולה לשפר את תגובת הגוף לאינסולין. “אתה יכול להוריד את רמת הסוכר בדם מהר יותר. אבל זה לא רק מה שאתה שותה, אלא מתי אתה שותה. זה מגן רק אם אתה שותה עם הארוחה ובמתינות“, טוען ד”ר מוסלי. מחקרים אחרים מצאו גם ששילוב יין אדום בארוחה יעיל הרבה יותר. מחקר אורך עדכני אף מצא ששילוב ארוחה ויין יכול לסייע במניעת סוכרת 11 אנשים במשך 312,000 . במחקר שכלל 2 מסוג שנים בממוצע, צוות המחקר מצא כי שתיית יין עם אחוזים למצב 14 הארוחה קשורה בסיכון נמוך בהסוכר בדם. מתבגרים עם סוכרת, 224 מחקר אחר, שכלל הגיע למסקנה שכוס יין אדום בגודל בינוני יחד עם ארוחת הערב הביאה לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם. הסיבה לכך קשורה למרכיב העיקרי שלו – ענבים, או בעצם קליפות ענבים. בקליפות הענבים האדומים יש כימיקלים נוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, אשר נקשרו ליתרונות בריאותיים שונים, החל מהורדת לחץ דם ועד הורדת כולסטרול. אבל אם אתם לא שותים אלכוהול בכלל, ד”ר מוסלי לא ממליץ לך להתחיל עכשיו. אבל אם אתה כבר נהנה מדי פעם ממשקה אלכוהולי, אולי עדיף להחליף את המשקה הרצוי שלך בכוס יין אדום, אומר מוסלי, ומוסיף “בחר יין אדום, כוס או שתיים – כמה ימים בשבוע. פעולה זו יכולה להועיל למיקרוביום המעי וללב שלך.” (מגזין העוסק ביין ואוכל) ממליץ DelWine כבר למעלה מעשור על כוס או שתיים של יין פעמים 4-5 לבחירתכם, רצוי יין אדום עם הארוחה, 125 בשבוע. לנשים מומלץ לשתות רק כוס אחת ( אלכוהול בנפח) עקב גורמים 12.5-13% מ”ל של פיזיולוגיים וסיכוי מוגבר מעט לחלות בסרטן השד. זה לא משנה באיזו טמפרטורה היין מוגש מבחינת הבריאות. כמובן, אין המלצה לבעלי נטייה להתחיל לשתות למען יתרונות בריאותיים, לשתיית יין במתינות יש להתייחס רק כאל בונוס, פשוט משום שלרוב האנשים לא קל להיצמד למגבלות המומלצות והם עלולים להיכנס לאזור מסוכן. חשוב כמובן לבדוק את מידת ההשפעה על רמות הסוכר באמצעות מד סוכר רציף וללא דקירות, וחשוב לשתות 21 סוכרת היא מגיפה של המאה הבמתינות ובמידה מומלצת - כוס אחת של יין מדי יום לנשים ועד שתי כוסות מדי יום לגברים. מבחינה מ”ל, של 150 גרם, או כ- 14 מדודה הכמות היא עד מ”ל, של יין 300 גרם, או כ- 28 יין ביום לנשים ועד מדי יום לגברים”. שתיית יין אדום לצד ארוחה, במתינות, 14% עשויה להפחית את הסיכון לסוכרת ב-

RkJQdWJsaXNoZXIy OTMzNDYz