ביטאון האגודה לסוכרת גיליון מס' 144

17 איל 2022 מאי חציל קלוי בתנור עם טחינה גולמית פלפלים קלויים בתנור ברוטב בלסמי ללא סוכר בתיאבו ן ! מתכון טבעוני דל פחמימה וקל להכנה מרכיבים: חצילים 2 לסלט טחינה: חצי כוס טחינה גולמית עדיף משומשום מלא מיץ מחצי לימון שן שום כתושה מים לפי מידת הסמיכות הרצויה מלח, פלפל מרכיבים : פלפלים אדומים 3 גבינת עיזים פרומעז לויניגרט בלסמי ללא סוכר: שיני שום כתושות 3 כפית חרדל דיג'ון גרגירים 1 כפות חומץ בלסמי 2 כפיות שמן זית 2 כפית סירופ מייפל ללא סוכר קמצוץ מלח ערכים תזונתיים גרם 100 גרם פחמימה ל- 6 חציל כ- גרם 100 גרם פחמימה ל- 3 טחינה גולמית הכנה: מעלות 250 לחמם את התנור לחום של לחורר את החציל באמצעות מזלג לכל אורכו בתבנית להניח נייר אפיה ולאחר מכן את החציל דקות 20-30 לצלות בתנור כ לטחינה: לערבב את כל המרכיבים בקערה מלבד המים להוסיף את המים בהדרגה ולערבב את הטחינה עד קבלת המרקם הרצוי (בכל פעם כמה כפות) כאשר החציל מוכן, לחצות אותו לחצי לאורכו ולחשוף את החלק הפנימי להזליף את הטחינה מעל ניתן להוסיף גם צנוברים, פטרוזיליה, קוביות עגבנייה חתוכה או פרוסות פלפל חריף מלמעלה כשדרוג. אם אתם מחפשים איך להכין פלפלים עם המון טעם אבל לא רוצים להעלות את ערכי הסוכר בדם, זה בדיוק המתכון בשבילכם. במתכון זה אני משתמשת בתחליף סוכר שאינו מכיל פחמימות או סוכרים ובכל זאת מעניק את המתיקות הנחוצה לרוטב הבלסמי הקלאסי. ניתן להכפיל את הכמויות במתכון לפי הצורך. הכנה: מעלות טורבו 240 לחמם תנור על לנקות את הפלפלים מהגבעול והגרעינים דקות - עד שהקליפה הופכת לשחורה 40 לצלות את הפלפלים בתנור כחצי שעה עד בינתיים נכתוש את השום ונערבב את מרכיבי הרוטב כאשר הפלפלים מוכנים נוציא מהתנור וניתן להם להתקרר לאחר שהתקררו נקלוף את הקליפה נעביר לקערה ונערבב את הפלפלים היטב ברוטב ניתן להשרות למספר שעות בכדי שהטעמים יספגו נעביר לצלחת הגשה את הפלפלים חתוכים או שלמים נפרוס מספר פרוסות גבינת עיזים נניח את הגבינה מעל הפלפלים ומעל - עוד מעט מהרוטב

RkJQdWJsaXNoZXIy OTMzNDYz