למטופלים במדינות רבות גישה מוגבלת לטיפול אצל מומחים. ייעוץ אלקטרוני משפר גישה זו על ידי מתן אפשרות לתקשורת בין מגישי רפואה ראשונית למומחים.
עוד בעניין דומה
כאשר יותר ויותר מדינות מאמצות שירותי ייעוץ אלקטרוני, גדל העניין למנף אותו ככלי חינוכי. המחקר שנערך שם מטרה להעריך את נקודת מבטו של מגיש הרפואה הראשונית על יכולות הייעוץ האלקטרוני לשפר את הקולגיאליות בין ספקי הרפואה ולשמש ככלי חינוכי.
החוקרים ערכו ניתוח תוכן איכותי של הערות טקסט חופשי שהשאירו מגישי רפואה ראשונית אשר השתמשו בשירות ייעוץ אלקטרוני Champlain BASE שבסיסו במזרח אונטריו שבקנדה. במחקר נכללו כל התגובות שנמסרו בין התאריכים 1.1.2015-31.1.2017 אשר הזכירו חינוך או קולגיאליות.
סך הכל מילאו 16,712 מגישי רפואה ראשונית סקרים בזמן המחקר, כאשר מתוכם 3,601 (22%) הכניסו תגובות בעלות תוכן חופשי. מתוך אלה, 223 (6%) כללו אזכורים לחינוך או קולגיאליות. שלושה נושאים בלטו מהמידע הזה: בניית מערכות יחסים בין הרופאים, הוראה המשולבת במתן התשובות ודחיפה ללמידה נוספת.
מגישי הרפואה הראשונית תיארו את יכולתו של הייעוץ האלקטרוני לטפח קשרים חזקים יותר עם המומחים, לספק תשובות אשר מספקות הוראה בתחומים מרובים הקשורים למומחיותם ולתמוך בלמידה נוספת אשר משתרעת מעבר למקרה הנדון ולמומחיותם. לשירות הייעוץ האלקטרוני Champlain BASE היה ערך חינוכי לרופאים. מחקר נוסף נערך בכדי לבחון איך ניתן להשתמש בתשובות ותגובות אשר ניתנות בייעוץ האלקטרוני כדי להקל על למידה רפלקטיבים ולקידום משוב לרופאים הנותנים ייעוצים.
מקור:
Liddy, C. et al, (2019) STFM DOI: 10.22454/FamMed.2019.407574
תגובות אחרונות